close

A A*DESK portem des del 2002 oferint continguts en crítica i art contemporani. A*DESK s’ha consolidat gràcies a tots els que heu cregut en el projecte; tots els que ens heu seguit, llegit, discutit, participat i col·laborat.

A A*DESK hi col·laboren i han col·laborat moltes persones, amb esforç i coneixement, creient en el projecte per fer-lo créixer internacionalment. També des d’A*DESK hem generat treball per quasi un centenar de professionals de la cultura, des de petites col·laboracions en crítiques o classes fins a col·laboracions més perllongades i intenses.

A A*DESK creiem en la necessitat d’un accés lliure i universal a la cultura i al coneixement. I volem seguir sent independents i obrir-nos a més idees i opinions. Si també creus en A*DESK, seguim necessitant-te per a poder seguir endavant. Ara pots participar del projecte i recolzar-lo.

Magazine

17 abril 2009
1 año de prision para The Pirate Bay

Monica Horten, investigadora en la universidad de Westminster, comenta que la industria del espectáculo es el peor actor de todo el drama actual de la red. En el momento en que la red empezó a ser “propiedad” de la gente la industria sintió que perdía el control. Frente a la situación, acción y presión política.

Christopher Kullenberg, de la universidad de Göteborg, asegura que los estados escuchan únicamente una versión de la historia: la de la industria del entretenimento y que en ningún momento la cuestionan. Compara la situación con los movimientos durante la guerra fría, con una verdad única a seguir a pies juntillas.

A The Pirate Bay le han caído 1 año de prisión y algo así como 3 millones de euros. Nadie sabe cómo se han calculado las supuestas pérdidas de la industria y, además, es imposible de comprobar. Según los miembros de The Pirate Bay ha sido el primer round…

Internet supuestamente va dejando de ser un espacio “público” para ser un espacio de consumo, asemejándose más a la televisión por cable que a una red comunitaria. Evidentemente, el interés de aquellos que se consideran los únicos posibles emisores es enorme. Y la presión económica y política va dando sus resultados. Ya veremos qué pasará en los siguientes rounds….

Y siguiendo la lógica, tocaría meter en la prisión a los fabricantes de repdroductores de mp3, a quien se inventó los formatos comprimidos, a google por ser un espacio donde encontrar el link a the pirate bay, a los productores de pendrives, a los productores de los cd vírgenes (ay, ¡pero si son ellos mismos!)

Director d’Index Foundation a Estocolm, comissari d’exposicions i crític d’art. Sí, després de Judith Butler es pot ser diverses coses al mateix temps. Pensa que les preguntes són importants i que, de vegades, preguntar vol dir assenyalar.

Media Partners:

close