close

A A*DESK portem des del 2002 oferint continguts en crítica i art contemporani. A*DESK s’ha consolidat gràcies a tots els que heu cregut en el projecte; tots els que ens heu seguit, llegit, discutit, participat i col·laborat.

A A*DESK hi col·laboren i han col·laborat moltes persones, amb esforç i coneixement, creient en el projecte per fer-lo créixer internacionalment. També des d’A*DESK hem generat treball per quasi un centenar de professionals de la cultura, des de petites col·laboracions en crítiques o classes fins a col·laboracions més perllongades i intenses.

A A*DESK creiem en la necessitat d’un accés lliure i universal a la cultura i al coneixement. I volem seguir sent independents i obrir-nos a més idees i opinions. Si també creus en A*DESK, seguim necessitant-te per a poder seguir endavant. Ara pots participar del projecte i recolzar-lo.

Magazine

06 juliol 2009
Canòdrom 01

Destacados del primer día de discusión de las jornadas “Canòdrom’09. Jornades Internacionals de Debat per a un Nou Centre d’Art a Barcelona”

Carles Guerra: “Es importante preguntarse, no tanto por el espacio físico, sino por como se articulará la arquitectura civil.” “Es necesaria una cierta tensión, también para ayudar a definir contextos.”

Amanda Cuesta: “Desde el pragmatismo y el sentido común, es necesario asegurarse ciertas condiciones necesarias para el funcionamiento del nuevo centro.” “En el proyecto, el bar no existe. Y un bar es un lugar fundamental de sociabilización.”

Jorge Luis Marzo: “Alerta ante el verdadero debate (debate secuestrado) que es el de la politización de la cultura.” “no tenemos un problema global, sino local.” “Es inaceptable que el nuevo centro no tenga el mismo presupuesto que tiene Santa Mònica: 2.3 millones de €.” “El nuevo centro debe ser un taller permanente.”

Latitudes: “Incorporar la identidad del Canódromo, mantener el nombre e incluso la tipografía.” “Debe cubrir un vacío, el que ocupaban espacios como Montcada o CASM. Y una de sus misiones debe ser la profesionalización e internacionalización de artistas, comisarios, etc.”

Joan Fontcuberta: “Ideario del nuevo centro de arte, aspectos que debe atender: lo experimental, lo que no se vende; lo inmaterial (ideas, propuestas, cosas que pasan fuera de sus muros); los agentes (artistas, comisarios, el público..); a quien pertenece el centro de arte, se debe pensar en la participación; metodología dirigida a estimular, movilizar con una pedagogía que proporcione herramientas; debe atender al contexto urbano, histórico y cultural. Y, en definitiva, debe ser un instrumento para la integración.”

Daniel García Andújar: “El arte es instrumento de transformación social.” “Se da por sentado que el centro debe ocuparse del arte emergente, perohay que definirlo. Arte emergente no debe identificarse con una fecha de nacimiento, sino con la voluntad de riesgo, de asumir riesgos.”

A*DESK és una plataforma crítica, centrada en l’edició, la formació, l’experimentació, la comunicació i la difusió en relació a la cultura i l’art contemporanis, que es defineix desde la transversalitat. El punt de partida és l’art contemporani, perquè és d’allí d’on venim i aquesta consciència ens permet anar molt més allà, incorporar altres disciplines i formes de pensament per a parlar i debatre sobre temes que són de rellevància i d’urgència per a entendre el nostre present.

Media Partners:

close