close

A A*DESK portem des del 2002 oferint continguts en crítica i art contemporani. A*DESK s’ha consolidat gràcies a tots els que heu cregut en el projecte; tots els que ens heu seguit, llegit, discutit, participat i col·laborat.

A A*DESK hi col·laboren i han col·laborat moltes persones, amb esforç i coneixement, creient en el projecte per fer-lo créixer internacionalment. També des d’A*DESK hem generat treball per quasi un centenar de professionals de la cultura, des de petites col·laboracions en crítiques o classes fins a col·laboracions més perllongades i intenses.

A A*DESK creiem en la necessitat d’un accés lliure i universal a la cultura i al coneixement. I volem seguir sent independents i obrir-nos a més idees i opinions. Si també creus en A*DESK, seguim necessitant-te per a poder seguir endavant. Ara pots participar del projecte i recolzar-lo.

Rehacer, repensar, reexponer

Magazine

02 maig 2010

Rehacer, repensar, reexponer

Van pasando las décadas desde que Pontus Hultén se saltó todas las normas de lo que podía hacerse en un museo, desde “Chambre d’amis” o desde el replanteamiento que supuso para el objeto artístico la explosión del arte conceptual.

Y sigue la necesidad de repensar los formatos expositivos, sigue la necesidad de experimentar con nuevas fórmulas que posibiliten otro tipo de acercamiento al arte. Pero la historia, reciente o ya no tan reciente, está ahí para no ser olvidada. ¿Olvidada? ni hablar. Está para ser repensada, para seguir siendo un campo de pruebas para nuestro presente. La historia son momentos y sus objetos, los gestos y los cachivaches. Todo puede ser recuperable, todo puede ser reactualizado. También todo puede ser falseado.

Al mismo tiempo, nos preguntamos si una “pátina histórica” sirve como legitimación, como defensa o como distanciamiento estratégico frente el ahora. Como siempre, no es oro -antiguo- todo lo que reluce.

En este número de A*DESK presentamos cuatro artículos que se acercan a posibilidades en la exposición y en la obra, a su relectura y a su presentación. Montse Badia escribe sobre la nueva bienal en el Ruhr y su “domesticación institucional”, Irene Pomar sobre dos ejemplos concretos en los que la figura del espectador es clave, María Pose sobre la actualización de Robert Morris en la Tate y Paloma Checa sobre la hermanas Wilson y su acercamiento a la figura de Stanley Kubrick.

A*DESK és una plataforma crítica, centrada en l’edició, la formació, l’experimentació, la comunicació i la difusió en relació a la cultura i l’art contemporanis, que es defineix desde la transversalitat. El punt de partida és l’art contemporani, perquè és d’allí d’on venim i aquesta consciència ens permet anar molt més allà, incorporar altres disciplines i formes de pensament per a parlar i debatre sobre temes que són de rellevància i d’urgència per a entendre el nostre present.

Media Partners:

close
close
"A desk is a dangerous place from which to watch the world" (John Le Carré)