close

A A*DESK portem des del 2002 oferint continguts en crítica i art contemporani. A*DESK s’ha consolidat gràcies a tots els que heu cregut en el projecte; tots els que ens heu seguit, llegit, discutit, participat i col·laborat.

A A*DESK hi col·laboren i han col·laborat moltes persones, amb esforç i coneixement, creient en el projecte per fer-lo créixer internacionalment. També des d’A*DESK hem generat treball per quasi un centenar de professionals de la cultura, des de petites col·laboracions en crítiques o classes fins a col·laboracions més perllongades i intenses.

A A*DESK creiem en la necessitat d’un accés lliure i universal a la cultura i al coneixement. I volem seguir sent independents i obrir-nos a més idees i opinions. Si també creus en A*DESK, seguim necessitant-te per a poder seguir endavant. Ara pots participar del projecte i recolzar-lo.

Magazine

04 desembre 2006
Discuter

A*DESK

Recientemente, el proyecto de A-Desk se presentó en un coloquio sobre comunicación y arte contemporáneo en Les Abatoirs de Touluose (presentación descargable desde la sección Eventos A-Desk). Un coloquio en el que también participó Art Press. Alguien del público preguntó a su directora, Catherine Millet, sobre la incidencia de una publicación con treinta años de historia en la carrera de los artistas. A lo que respondió con un ejemplo paradigmático: recientemente había confeccionado una lista con todos los artistas a los que Art Press había prestado atención en sus páginas, mostrándosela a los miembros del actual consejo de redacción, que apenas reconoció alguno de los nombres. Moraleja: sin duda el objetivo es otro que trabajar sobre la reputación de artistas, instituciones u otros colegas; el objetivo es crear un contexto de discusión.

Salvadas las distancias y con sólo diez números en la web, el objetivo de A-Desk es compartido: trabajar sobre un contexto de discusión, de ahí el énfasis en la crítica, en su presentación como revista de crítica de arte. Algo quizá bastante más complicado aquí que en Francia, aunque sólo sea porque “discuter” en francés significa simplemente hablar y aquí es discutir. Y finalmente por un problema más amplio, que tiene que ver con un déficit en educación y en formación, en el que seguramente pesan demasiado cuarenta años de no poder hablar. De ahí, también el interés de A-Desk en la formación, iniciando próximamente diversos proyectos en torno a la formación en crítica de arte trazando nexos generacionales y entre contextos.

Este mes publicamos una entrevista a Vicente Todolí, director de Tate Modern. Y textos críticos sobre el Premi Miquel Casablancas de Sant Andreu Contemporani, la exposición de Peter Piller en la galería ProjecteSD y la relación de las instituciones con las nuevas tecnologías y la red.

Y nuestras secciones habituales de Actualidad, Agenda, Direcciones, Convocatorias y A-Desk recomienda.

A*DESK, Institut Independent de Crítica i Art Contemporani, es dedica a la formació, la edició i la investigació al voltant de la crítica d’art contemporani. Sota la visió de que el pensament critic fa lliures als individus, la seva missió és reivindicar activament el valor de la crítica: generar debat al voltant de l’art contemporani, dotar a l’inidividu de llibertat d’opinió i impulsar, així, la cultura.

Publicacions

04 desembre 2006

Discuter

31 desembre 2018

Estatus Artista

30 novembre 2018

COREOGRAFIA

31 octubre 2018

PEDRES

Media Partners:

close
close
close
"A desk is a dangerous place from which to watch the world" (John Le Carré)