close

A A*DESK portem des del 2002 oferint continguts en crítica i art contemporani. A*DESK s’ha consolidat gràcies a tots els que heu cregut en el projecte; tots els que ens heu seguit, llegit, discutit, participat i col·laborat.

A A*DESK hi col·laboren i han col·laborat moltes persones, amb esforç i coneixement, creient en el projecte per fer-lo créixer internacionalment. També des d’A*DESK hem generat treball per quasi un centenar de professionals de la cultura, des de petites col·laboracions en crítiques o classes fins a col·laboracions més perllongades i intenses.

A A*DESK creiem en la necessitat d’un accés lliure i universal a la cultura i al coneixement. I volem seguir sent independents i obrir-nos a més idees i opinions. Si també creus en A*DESK, seguim necessitant-te per a poder seguir endavant. Ara pots participar del projecte i recolzar-lo.

Magazine

23 març 2010
Distibución ayer y hoy

Martí Manen

-Técnicamente el sistema está preparado para mucho más. Si no hay más estrenos fílmicos on-line no es por falta de tecnología sino por el control que las productoras quieren ejercer. Un control que implica seguir con los mismos ritmos, las mismas zonas geográficas y las mismas condiciones.

 Las pantallas “en casa” son cada vez más grandes y de mayor calidad. En los multicines (una de las respuestas al consumo doméstico fue la multiplicación de salas) las pantallas son más pequeñas. La distancia de calidad entre casa y cine va disminuyendo.

 El 3D se presenta como algo que puede revivir el cine en el cine… pero mi abuelo ya tenía una cámara de fotos 3D y digamos que esa tecnología nunca despegó…

 En la música ya existen plataformas legales para la escucha de contenidos y se difunden sin problema. Con la imagen en movimiento las apuestas legales se esconden e intentan, como máximo, ser un complemento del videoclub.

 ¿Y los museos? ¿Siguen siendo lo mismo? ¿Existen otros sistemas de presentación? ¿Cómo se acerca la crítica a estos otros posibles lugares? En la sección de críticas de cine en un periódico difícilmente se habla de una película que no esté ahora en una sala de cine. ¿Pasa lo mismo con el arte?

Director d'Index Foundation a Estocolm, comissari d'exposicions i crític d'art. Sí, després de Judith Butler es pot ser diverses coses al mateix temps. Pensa que les preguntes són importants i que, de vegades, preguntar vol dir assenyalar.

Media Partners:

close
close
close
"A desk is a dangerous place from which to watch the world" (John Le Carré)