close

A A*DESK portem des del 2002 oferint continguts en crítica i art contemporani. A*DESK s’ha consolidat gràcies a tots els que heu cregut en el projecte; tots els que ens heu seguit, llegit, discutit, participat i col·laborat.

A A*DESK hi col·laboren i han col·laborat moltes persones, amb esforç i coneixement, creient en el projecte per fer-lo créixer internacionalment. També des d’A*DESK hem generat treball per quasi un centenar de professionals de la cultura, des de petites col·laboracions en crítiques o classes fins a col·laboracions més perllongades i intenses.

A A*DESK creiem en la necessitat d’un accés lliure i universal a la cultura i al coneixement. I volem seguir sent independents i obrir-nos a més idees i opinions. Si també creus en A*DESK, seguim necessitant-te per a poder seguir endavant. Ara pots participar del projecte i recolzar-lo.

Siempre empezando de cero

Magazine

10 novembre 2008

Siempre empezando de cero

Si no nos ponemos a trabajar en serio desde dentro del sector del arte contemporáneo seguiremos siendo ese espacio que a veces molesta pero poco más. Después de tantas discusiones internas sobre los concursos, la transparencia, después de tantas conversaciones sobre “lo que estaría bien”, resulta que el pabellón de España en la Bienal de Venecia sigue siendo una lotería de la que nadie sabe de dónde se sacan los números. Bueno, alguien lo sabrá y cargará con la responsabilidad de esta distribución autonómica y no por interés artístico en sí. Una distribución autonómica que se intuye pero que difícilmente encontraremos escrita en ningún documento.

Y sobre la responsabilidad queremos insistir: ya va siendo hora de ahuyentar los cuchicheos, de dejar de jugar con la información, de negarse de una vez por todas a que las cosas se definan en los pasillos de los ministerios. Que no es lógico apoyar los concursos y la transparencia por un lado y por el otro tener conocimiento de todo este proceso versallesco y aceptarlo como tal.

Frente al surrealismo político, en A-Desk apostamos siempre por los contenidos, así que un mes más ofrecemos opinión e información. En este número nos acercamos al fenómeno de las bienales y parecidos desde tres puntos de vista: Montse Badia escribe una crítica de la trienal de Turín, Martí Manen entrevista a Gabriel Pérez-Barreiro, comisario de la 6ª edición de la bienal del Mercosur, y Claudio Iglesias ofrece su punto de vista frente al fenómeno de las ferias y las bienales en Argentina. También en este número ofrecemos críticas de las exposiciones de Tere Recarens en la Galería Toni Tàpies, por David Armengol, y la “Modernidad Americana. Obras de la Corcovan Gallery of Art” en la Fundación Joan Miró por Milena Pi.

A*DESK és una plataforma crítica, centrada en l’edició, la formació, l’experimentació, la comunicació i la difusió en relació a la cultura i l’art contemporanis, que es defineix desde la transversalitat. El punt de partida és l’art contemporani, perquè és d’allí d’on venim i aquesta consciència ens permet anar molt més allà, incorporar altres disciplines i formes de pensament per a parlar i debatre sobre temes que són de rellevància i d’urgència per a entendre el nostre present.

Media Partners:

close
close
"A desk is a dangerous place from which to watch the world" (John Le Carré)