close

A A*DESK portem des del 2002 oferint continguts en crítica i art contemporani. A*DESK s’ha consolidat gràcies a tots els que heu cregut en el projecte; tots els que ens heu seguit, llegit, discutit, participat i col·laborat.

A A*DESK hi col·laboren i han col·laborat moltes persones, amb esforç i coneixement, creient en el projecte per fer-lo créixer internacionalment. També des d’A*DESK hem generat treball per quasi un centenar de professionals de la cultura, des de petites col·laboracions en crítiques o classes fins a col·laboracions més perllongades i intenses.

A A*DESK creiem en la necessitat d’un accés lliure i universal a la cultura i al coneixement. I volem seguir sent independents i obrir-nos a més idees i opinions. Si també creus en A*DESK, seguim necessitant-te per a poder seguir endavant. Ara pots participar del projecte i recolzar-lo.

Magazine

09 gener 2009
Patti Smith en Artium

Inaugurada a principios de diciembre de 2008, y expuesta en Artium (Vitoria) hasta el próximo 22 de febrero, “Written Portrait” es el título de la primera retrospectiva de Patti Smith en España. Una muestra que, más allá de su papel fundamental en el pasado y el presente de la música popular contemporánea, descubre la faceta de Patti Smith como artista visual. Una colección de dibujos y fotografías – da baja pretensión y fuerte carga poética – que revisa sus incursiones en el ámbito del arte plástico; al parecer, un complemento a su ritmos vitales centrados en la producción musical. Dibujos de juventud, fotografías polaroid de los lugares que visita en sus continuas giras, obras inspiradas en el trauma del 11S, su fascinación por el imaginario religioso (más desde un punto de vista místico que espiritual creyente) o el film y las fotografías realizadas por Steven Sebring sobre el simbolismo de ciertos objetos de la cantante (excesivamente mitificadoras) son algunos de los principales ejes de la exposición.

El próximo martes 13 de enero, a las 20h, Artium programa “Books & Music. Sobre Patti Smith”, una conferencia a cargo de Ricardo Aguilera y Ángela Serna sobre la poesía y la música de la cantante. Un interesante complemento a la exposición ya que, por sus modos de consumo, a veces resulta difícil profundizar en el conocimiento sobre la música y/o los músicos (algo que el arte parece tener mejor resuelto).

No obstante, no puedo evitar sentir cierta decepción ante la práctica artística de ciertos músicos. Me extraña que, siendo tan potentes, experimentales y rupturistas en el uso del sonido, mantengan una relación tan convencional y clásica con el arte visual. Ya me pasó con Kim Gordon y con Lee Ranaldo. Quizás es, aunque lo necesiten, no es posible llegar al nivel de sus canciones y composiciones desde otros ámbitos creativos.

David Armengol (Barcelona, 1974) és comissari independent i combina la seva pràctica curatorial amb altres activitats paral·leles com la gestió cultural i la docència. Li interessa especialment la música, la naturalesa i el relat, però des de l’àmbit de l’art contemporani. És a dir, no sap tocar cap instrument, no és un gran aventurer i no domina l’art de narrar. En certa manera,en té prou que les seves passions sonores, paisatgistes i narratives convisquin en el format d’una exposició. Per això sempre pensa en artistes.

Media Partners:

close